mandag den 22. december 2014

*Tranebær mojito...*

Der har ikke været mange juleindlæg i denne måned, men her kommer et i sidste øjeblik ;)

Hvis I lige står og mangler en julecocktail til juledagene, kan jeg anbefale denne lækre Tranebær Mojito, Den er sååå god! Og passer jo perfekt som julecocktail.


Jeg havde faktisk købt tranebær til at drysse på grød, pandekager osv, men de er altså ikke lige min kop te. Lidt for sure og bitre til mig. Men jeg er vild med trænebærjuice, så noget måtte jeg finde på at bruge dem til :) Jeg fandt denne opskriftPinterest. Det er super nemt at lave sirup og virkelig lækkert i mojito! (og kan bruges til meget andet)


Her kommer opskriften på dansk:Sirup:
230 g. tranebær
170 g. sukker
250 g. vand

Kom alle ingredienser i en lille gryde og varm det til det simre ved medium varme. Skru ned og lad det simre meget svagt i ca, 10 min. Tranebærene skal helst ikke flække. Lad tranebærene ligge i sirupen til den er afkølet, gerne til dagen efter, men ikke nødvendtdigt. Si den og hæld den på en skoldet flaske (hvis du ikke bruger det hele på en gang ;))

Tranebær mojito:
10 mynte blade
½ lime i både eller skiver
3 spsk. tranebær sirup
4 cl. rom
Knust is
Danskvand
Pynt med et par kogte tranebær

Mos mynteblade og lime i et glas. Hæld knust is, tranebærsirup og rom i glasset. Fyld op med danskvand og pynt med et par kogte tranebær.Enjoy!


Ditte <3

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Template by Pink + Lola